Photoshop Designer
Memaparkan catatan dengan label alam sekitar. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label alam sekitar. Papar semua catatan

5 September 2011

Makan Angin

Makan Angin 

 

Salam, bermula dengan takrifan simpulan bahasa makan angin yg membawa maksud jalan2 atau
bercuti. Mesti ramai yang tertanya-tanya kenapa nak g makan angin? jawapannya mestila nak ilangkan tensen, 
rapatkan silaturahim antara keluarga/kawan2, isi masa lapang, dll.
Makan angin tak bermaksud perlu budget yang besar. Kuar jalan2 pun di kira makan angin gak.
cube korang citer kat acik tempat yang paling jauh korang makan angin?

17 Jun 2011

Cintailah Hutan Kita

Cintailah Hutan Kita



Salam satu bangsa satu arah. Apa maksud cintailah hutan kita? maksudnya ialah pelihara hutan ini dari di tebang, diracun, dibakar dan lain-lain. Pada zaman sekarang ni banyak dah hutan yang tandus di gondolkan untuk mengejar pembangunan. Pada pendapat anda wajarkah tindakan seperti ini?



Mereka menjalankan promosi pelihara hutan simpan



Bu marah apabila memdengar berita rumahnya turut terbakar kesan dari pembakaran hutan

Siapakah yang tak mencintai keindahan dan kehijauan alam? Disamping memelihara hutan, flora dan fauna turut dipelihara. Kebanyakan sekarang pokok ditebang, spesis flora dan fauna pun makin terancam. Jika mendengar berita tanah runtuh, siapa yang harus disalahkan? Kenapa kerajaan hanya menongkat dagu?





Yo tersenyum apabila dia terselamat dari ditimpa pokok balak yang di tebang oleh pihak yang tak bertanggungjawab.

15 Jun 2011

Cintailah Sungai Kita

Cintailah Sungai Kita




Selamat sejahtera untuk semua yang bernyawa, semoga sejahtera. Tajuk ini adalah untuk menegaskan supaya kita sebagai manusia mencintai alam yang di kurniakan kepada kita. Janganlah kita mer0sakkan, membuang sampah, membuang bahan toksik, membuang minyak kotor ke dalam sungai.



zai dengan jep0n bertungkus lumus membersihkan sungai yang dibanjiri dengan SAMPAH
Nanti kalau kt rumah xda air, sungai mana yg kita pegi kalau tak sungai yang kita cemarkan? Lepas tu kalau ikan laut abis stok, ikan apa yang kita makan kalau tak ikan sungai yang penah kita cemarkan. Lagipun ia dapat mengelakkan pelbagai penyakit.

\\first time p0st bl0g pakai anset. Dan first time gak edit gambar pakai anset ;p