Photoshop Designer

30 September 2011

Rumah Itu Usang

Rumah Itu Usang 

 

Salam. "Jam dah pukul 12 tengah malam, aku(bernama Karim) masih melepak di rumah Hasan sambil berbual-bual. Rumahku jauh juga. Dahla datang rumah Hasan jalan kaki. Lalu lak kat kawasan denai lembu dengan semak tinggi pinggang. Kebetulan lak ade rumah usang kat depan semak tu yang dah di tinggalkan bertahun-tahun lamanya.
alamak, macamane ni. nak balik rumah ke tak ni? malam jumaat lak tu. xkan nak tido rumah Hasan. dia tu dah ada bini.

cuba bayangkan anda berada dalam situasi Karim. apakah tindakan anda? ;p

29 September 2011

Harini Kita Belajar CSS style

Harini Kita Belajar CSS style

28 September 2011

Tempat Paling Best Mentekedarah

Tempat Paling Best Mentekedarah 

 



Salam, korang rasa tempat mane paling best g makan2 kat area melaka ni? sebab acik ngan geng acik nak pekena sup tulang ini malam..slurppp...kalau korang org melaka g tau la ye port2 sup tulang...;D . 

27 September 2011

Doodle Ceria

Doodle Ceria 

 

doodle untuk Ceria Gurlz  


26 September 2011

Test Recording

Test Recording

  


25 September 2011

Doodle Colourful

Doodle Colourful 

 

24 September 2011

Doodle Untuk Adik

Doodle Untuk Adik 

 


Bila Motor Habis Minyak

Bila Motor Habis Minyak 

 

Salam, korang penah mengalami situasi motor habis minyak di tengah jalan? hehe. Mengikut pengalaman acik, mau 10 kali atau lebih dah pengalaman moto habis minyak. sebabnya tengah takde duit isi minyak atau meter minyak motor rosak hehe ;p. 

22 September 2011

Cinta Pertama Paling Bahagia

Cinta Pertama Paling Bahagia 

 


betul ke orang kata cinta pertama paling bahagia? 

Doodle Free

Doodle Free 

  




21 September 2011

Perkara Yang Selalu Wat Semasa Marah

Perkara Yang Selalu Wat Semasa Marah 

 


Salam, mesti banyak cara korang mengurangkan kemarahan korang kan? ada cara yang baik, dan ada juga cara yang tak baik. Seperti Ali menjerit-jerit selepas cendolnya di curik oleh adikknya. atau Abu yang mengupdate status facebook nya dan mengatakan dia sedang marah kerana duit 50sennya hilang di atas meja.  
Kalau korang lak macamane nak wat semasa korang marah? Jangan nak terjun bangunan lak! ;D. 

20 September 2011

Doodle Payung

Doodle Payung 

 


Jamuan Aidilfitri Di UTeM

Jamuan Aidilfitri Di UTeM

Salam, mari ramai2 meriahkan dewan besar UTeM . makan pelbagai makanan raya seperti lemang, ketupat. rendang, satay ayam, satay kambing, kuih tat nenas. Mari ramai2 terutamanya pada Mat, Khalis, dan Cocoi yang sedang lepak di rumah tu.. jangan lupa bawak plastik. bleh wat makan malam sekali. 

LAB 2: The Goals of Information Technology Security

LAB 2: The Goals of Information Technology Security 

19 September 2011

Doodle Untuk Fatmah

Doodle Untuk Fatmah 



Doodle free untuk Cik Fatmah


18 September 2011

Doodle Purple

Doodle Purple 

 




Bila Korang Sakit Hati

Bila Korang Sakit Hati  


 


Salam, persoalannya di sini. apa yang korang buat bila korang tengah sakit hati? mengamuk ke? menangis ker? menjerit ke? lari dalam guni ke? pendamkan ker? karaoke dalam bilik air ker? tumbuk dinding ke? hantukkan kepala kat bantal ke? kongsi2 la ngan acik ;p. 


17 September 2011

Hujung Minggu Korang Watpe?

Hujung Minggu Korang Watpe? 

 

Salam, kalau nak cakap pasal hujung minggu memang banyak aktiviti boleh di wat seperti memancing, bersukan, hang out, karaoke, shopping, gossip, melepak, tengok wayang, riadah. 
tapi acik nak selitkan pertanyaan. Selalu hujung minggu korang wat per? kongsi2 la ;p. 

Member Keras Kepala

Member Keras Kepala 

  

Salam, sebelum tu korang fahamkan maksud keras kepala? keras kepala yg membawa maksud nak ikut perangai dia je. bila di tegur tak memberi apa2 kesan pun. Macamane lak bila ada member keras kepala ni. asal tegur suh buat benda yg betul tak di ikut. selamba je ikut perangai tak senonoh dia tu.  Degil tol!!
Suh letak kasut dalam rak kasut, dia g letak kat dalam rumah. abis pasir masuk rumah << contoh.

Keras kepala jugak membawa maksud pertahankan azam yang baik. Ko nak jadi pe? 'Aku nak jadi cikgu'.
sepuluh tahun kemudian kalau di tanya lagi dia akan tetap ada azam nak jadi cikgu. 
Korang rasa ada member keras kepala macam acik? ;p 

16 September 2011

Doodle Suh Senyap

Doodle Suh Senyap 

 

doodle free untuk Anyss Nadhilah. 

Saya Nak Buat Kek Untuk Merahitujambu

Saya Nak Buat Kek Untuk Merahitujambu 



 

Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki untuk cik merahitujambu ;). 
tag semua yang terbaca ;p. 

15 September 2011

Doodle Ro'a Md Tap

Doodle Ro'a Md Tap 

 


Doodle Coklat

Doodle Coklat 


 

doodle free untuk Cik Nur Sofiah


14 September 2011

Doodle Kuning

Doodle Kuning 

 

doodle free untuk Zaza Zafran

Family Doodle

Family Doodle 


 

doodle untuk Azraai Emy dan sekeluarga. 
pstt: doodle ini berbayar ;p. 


Perkara Yang Selalu Korang Wat Sebelum Tidur

Perkara Yang Selalu Korang Wat Sebelum Tidur 


 

Salam, acik rasa berminat la nak tau apa perkara yang korang selalu wat sebelum tidur? berangan ker? bergayut ker? main game ker? dodoikan kucing ker? dodoikan tikus mondok ker? posing2 depan cermin ker? main sms ker? dengar muzik ker? dengar zapin ker? atau apa2 lagi? sharela ngan acik. kalau acik? baring je terus lelap.hehe. 

Bila Mandi Bunga

Bila Mandi Bunga 

 

Salam, orang tua2 kata mandi bunga ni untuk tolak bala. betul ker?
Acik nak tanya korangla. penah dak korang mandi bunga?
acik? seingat acik tak penah lagi kot. mane la tau masa kecik ke. lupe ;p. 

Doodle Comel Tak ?

Doodle Comel Tak ? 


 


13 September 2011

Doodle Untuk Nurana Azam

Doodle Untuk Nurana Azam 


 

update tambah background. amacam? terbakar dak hati tgk ;p?

Nuffnang CPC Tertinggi Setakat Ini

Nuffnang CPC Tertinggi Setakat Ini 




 

Salam, opsss! acik bukan nak megah acik dapat CPC nuffnang tertinggi. tapi nak ucapkan terimakasih pada korang sebab sudi click walaupun acik tak wat header suh click ;p. bolehla rm 2 tu wat beli air sirap bandung.  
apa2 pun selamat berbloggging ye. 

Doodle + Background

Doodle + Background 


 

doodle untuk Nabighatuz Zahra

12 September 2011

Doodle Sweet 60

Doodle Sweet 60 




 

doodle untuk Cik Atika Azahar.





 

doodle untuk Cik Myera Vyera

Bila Awek/Pakwe Mintak Putus

Bila Awek/Pakwe Mintak Putus 



 

"Setakat inilah saje perhubungan kita. saya rasa saya dan menyampah dengan perangai awak yang ego tu. Apa yang saya cakap ada saja yang tak kena, Lagipun saya dah ada pengganti awak. Saya nak kawin dengan Rahmat minggu depan." 

Macam nila salah satu situasi dimana awek mintak putus kat pakwe dia di sebabkan hal tertentu. Antara sebab awek/pakwe mintak putus kerana ada orang lain, tak da harta, tak da pangkat, tak da kehenseman/muka cun, tak direstui oleh ibu bapa, kehendak ibu bapa, rimas dengan kongkongan, rimas dengan kutukan orang lain, dan juga sebab2 yang baik.

Antara pengalaman korang, apa sebab bekas awek/pakwe korang mintak putus? 

Doodle Purple+Pink

Doodle Purple+Pink 



 

psstt: doodle berbayar yang di rq oleh Saiful Zamir
thanks ;D

Bila Sakit Gigi

Bila Sakit Gigi 

 


Salam, penah dah korang rasa pengalaman bila korang sakit gigi? Acik penah la rasa sekali. Mula2 biasa je rasa. makin lama makin sakit gigi acik. Apa? ehh, acik berus je gigi. .tapi dah nak kena kan? mungkin sebab kawasan yang sukar kena berus kot. macam2 acik beli ubat. selalu pakai ubat serbuk geraham cap kaki tiga kot. tapi sakit jugak. mungkin dah parah. apalagi carik klinik la suh cabut..

Orang kata kalau sakit gigi ni cepat marah? ntahla. acik rasa biasa je. kena kawal emosi la. jangan pikir sangat kesakitan gigi tu. pikir benda lain yang menyeronokkan..teringat la dulu kat sekolah rendah. doktor gigi datang cek gigi pelajar masing2. dulu semua pelajar takot2 termasuk acik ;p. Pengalaman korang lak amacam? ada berani? ;D 

Doodle Purple Dan Merah

Doodle Purple Dan Merah 

 

doodle untuk Cik Stawberry








 

doodle untuk Mohd Amin

11 September 2011

Doodle Tak Tau Letak Tajuk Pe

Doodle Tak Tau Letak Tajuk Pe  

 

doodle untuk Cik Qyrn


 

doodle untuk Saiful Zamir
Tak Tau Letak Tajuk Pe dah ;p 

Bila Motor Rosak

Bila Motor Rosak 

 


Salam, arini den nak cerita kisah motor rosak yang baru berlaku semalam. Malam tu acik kua minum ngan kawan2 kat warung Wakdin. Lepas abis2 lepak dan bersembang, acik pun pulang la. Tiba-tiba moto acik osak pulak. start2 cmau idup. apo laei den tolak la sampai ke rumah. Esoknya acik kona balik melaka. Bila start moto idup lak. cantekkk..

acik pun toruskan perjalanan den yang mengambil maso 2jam setengah biasanya. Tgh dalam perjalanan moto osak laei. acik pun terus bawak moto ke bengkel berdekatan. tukar plug moto. Lepas tu ok dah selama 8 minit sahaja. lopaih tu semput ag..acik teruskan perjalanan walaupun semput. Dah hampir stgh jam perjalanan acik rasa nak patah balik nak g bengkel moto tadi. acik pun patah la balik. kira2 hampir 20 pit stop acik kena berenti untuk sejukkan enjen. kiranya kena rider moto, pastu berenti, rider moto pastu berenti. huh.. acik sabor je. sebab ini mungkin dugaan Allah berikan.

Sejam kemudian acik sampai kat bengkel moto tadi. pomen cek punya cek rupanya suis minyak tutup. Acik ingatkkan kaburetor bocor ke, kuil api tak sapport ke.huhu.Ini semua angkara Cok DIN(bukan  nama sebenar) sebab dio la yg tukarkan nafas enjin moto acik dari nafas K&N kepada keratan botol minyak. sebab keratan botol tu menolak suis minyak kat kaburetor dari buka kepada tutup secara perlahan-lahan apabila terkena goncangan atau goyangan moto. acik mana la nak pasan minyak tutup sebab dilindungi oleh keratan botol tu. Lepas tu acik teruskan perjalanan acik ke Melaka dengan selamat Alhamdulillah.
Bila acik kenangkan balik acik terus tersenyum dengan sinisnya. hehe.

Intanku Kesepian

Intanku Kesepian 



 

doodle untuk Nur Intan




 

doodle untuk Azraai
ada cdngan tajuk lain? hehe 

Bila PT masuk!!

Bila PT masuk!! 

 


Salam, "bila pt nak masuk? acik dah tak sabar nak shopping duit pt beli smartphone"

Macamtulah ceritanya bila pt masuk. Mesti enjoy abis makan sedap macam MacD, KFc, A&W, pizzahut, secret recepy, beli barang best2 macam laptop, desktop, smartphone, bayar muka kereta, beli moto sebijik, beli ipad, iphone, dan lain-lain lagi. banyak kalau nak disebut ;p.

Tapi ada jugak yang bijak menyimpan untuk hari tua, untuk kawin,  untuk ibubapa, untuk golongan yang memerlukan. Kadang juga ada simpan untuk belanja seharian takut nanti terdesak nak cari @ nak pinjam kat sape ye dak? hehe, apa barang paling mahal korang beli lepas dapat pt? macam acik beli moto sebijik utk kegunaan pengankutan. member acik lak beli semsung galaxy. mesti member acik terasa ;p. 

Doodle Cik Nurul Farhana

Doodle Cik Nurul Farhana 

 

doodle untuk Cik Nurul Farhana

10 September 2011

Makanan Yang Selalu Korang Beli Di Pasar Malam

Makanan Yang Selalu Korang Beli Di Pasar Malam 


 

Salam, cakap pasal pasar malam memang berduyun-duyun dan berpusu-pusu orang datang samada nak beli makanan atau barangan keperluan lain. Mane tak nyer pasar malam barangan murah. Di tambah lak dengan makanan sedap2. Dengan murtabak, putu piring, karipap, kuih pau, kueh tewa, mee goreng, laksa, mee bandung, ayam golek, ayam bakar, ayam goreng, burger, hotdog, kentang goreng, kacang rebus dan macam2 lagi lah. 

Pas dah beli makanan, nampak lak air warna-warni macam tembikai, nenas, epal, jambu batu, sirap bandung, cendol, abc, fuhh mesti korang teliur..Acik besa beli ayam goreng, ngan murtabak ngan kueh teaw goreng ngan air tebu. Makanan yang selalu korang beli kat pasar malam lak pe dia? hehe. kongsi2 la ;D. 

Balik Melaka, Tak Dapat Dah Mandi Air Kolah

Balik Melaka, Tak Dapat Dah Mandi Air Kolah 


Alhamdulillah, dah nak start sem 5. pasang niat, belajar kerana Allah, menuntut ilmu. 
pada kawan2 yg lain pun selamat bermulanya sem baru. Junior2 pun baru, lecture pun baru, subjek pun baru.
pastu mandi pun guna air paip. xdapat dah rasa mandi air kolah kat rumah ;p. 

Bila Kipas Angin Rosak

Bila Kipas Angin Rosak 

 


Salam, "Amboi hangat bukan men lagi arini, dah laa kipas acik rosak..nak mandi air paip lak panas, duk kat luaq lagi la panas. Mesti hang kata baru panas dunia kan? Apa acik nak wat ni bagi sejuk skit? Cuba hang habaq mai." 

3 Doodle Sekaligus

3 Doodle Sekaligus 

 

Doodle untuk Cik Nurul Izzati


 

doolde untuk Kiddie Ella


 

dan doodle untuk Norasyikin

9 September 2011

Doodle Imiginasi Ke Illustrasi ;D

Doodle Imiginasi Ke Illustrasi ;D 

 

Doodle untuk Cik Honey


 

dan doodle untuk Cik Nurlisa