Photoshop Designer

28 Mei 2012

Sembang Petang

hari ini(27.5.2012)  agak membosankan, nak tggu render video projek masih lagi ada 2 hours remaining. Suhu Melaka 25 darjah celcius. org ckp kalau suhu rendar haruan kurang makan? Jam baru pkol 5 ptg. nak g mancing ke tak nak? nak g dpn umah atau yg jauh skit? stok katak ada g 5 eko. kalau nak g dekat tak penah dapat kasar2, semuanya curut. mungkin sebab aritu aku nampak memerang 2 eko. Memandangkan masa awal lagi g la tempat jauh skit dalam 15 minit je. Hari ahad jalan agak lengang sbb semua pekerja banyak cuti. jam kat traffik light menunjukkan pkol 6. sempat lagi ni..Eeh minah pon ada potong traffik light ker? Sampai je port haruan , aku tgk semak macam baru kena redah, macam baru je orang masuk port ni? mungkin pagi tadi. Tak per, aku teruskan niat memancing. Bukannyer abis pon aruan kat port ni. Baling punya baling tak dapat sambutan langsung. menangkap ada. tapi semuanya kat tempat sukar di baling dipenuhi dgn lalang air. Lalang air tak per lagi. ni ada orkid liar lak. dah la dahan kasar. hari kemain ke lewat petang.





 Dalam hati terfikir kat tempat ni penah dapat 1.5kg. Pegang kepala haruannya ngam2 tgn. Tapi ada yang lucut jugak  2kali << yang kasar. Takkan takda kot hari ni. macam2 gaya balingan dah aku wat. karau benti, karau benti, karau abis laju, karau slow. Akhirnya balingan yang terakhir ada sambutan, dlm pkol 6:45ptg. Haruan ni terpikat dengan karauan laju. Ku lihat gelombang yang agak besar mengejar umpan katak itu. Slow kan skit karauan. poWWWW!! meletup dia tangkap umpan atas air. biar kan jap 10 saat. SENTAPP!!!...melompat haruan tu kat atas lalang air.karau terus. Sampai dekat pegang kepala haruan. Pehhh, saiz yang agak besarr.paling tak pon 1kg.sambil pegang plastik beras dan umpan aku melompat-lompat meniti kayu. (sebab kena meniti kayu baru dapat baling kawasan spot haruan)...Alhamdulillah...Skang ni mmg sukar nak carik port haruan saiz yg kasar. Mungkin ada, tapi jauh dan lain2. Jangan jelez bila tgk muka haruan garang ni. haha. sekian ~

26 Mei 2012

PTPTN JADI ALONG PELAJAR?

PTPTN JADI ALONG PELAJAR?


17 Mei 2012

Rezeki Ada Di Mana-Mana

Rezeki Ada Di Mana-Mana




Pada 17 may 2012, terdetik hati nak mengilat haruan memandangkan cuaca petang yang redup.Sampai ke destinasi balingan umpan kurang sambutan sehinggalah ke lewat petang. Umpan di ragut terus selepas katak baru jatuh di permukaan air. Sentapan yang sederhana dilakukan kerana terdapat pokok liar sebesar ibu jari. Tapi haruan tersebut berjaya melarikan diri. Karauan terakhir dilakukan di kawasan lalang air kerana meletup-letup dia punya menangkap. Kawasan agak semak dengan lalang, tapi berjaya haruan lagi seekor menyambar katak yang bersaiz sederhana. Meletup kat permukaan air. Apa lagi, sentapan yang maksimum dilakukan sehingga rod pancing patah. Gelutan demi gelutan haruan itu masuk ke dalam lumut. Reel pancing di karau, tapi sempat haruan tersebut menyangkutkan dirinya di dalam lumut. Masih terasa ayunan badan haruan ingin memboloskan dirinya. "Apakah aku kena terjun dalam paya tu dan tangkap haruan pakai tangan? Aish, tak berani aku kawasan semak ". Maka di biarkan selama 5 minit. Sehinggalah tali benang tu ku tarik sekali lagi. Malangnya, haruan tersebut tak berjaya di naikkan. Kili bengkok abis, Mata kail senget sebelah. Kalau berjaya naikkan tu, paling tak pon 3KG. Yang peliknya bagaimana haruan itu membengkokkan Kili bersaiz sederhana kepada bentuk "S". Tak pe, inilah dunia memancing yang mengajar erti "Sabar" dan "Tenang". Paling tak pon pakcik puas hati dapat merasa gelutan haruan bersaiz "XXL". Lain bulan pakcik turun lagi. Alhamdulillah, sekian

8 Mei 2012

Segmen : Entri Blogger



jumlah entry blog = 969 entry
nak sertai?? senang je >>