Photoshop Designer

11 September 2011

Bila Motor Rosak

Bila Motor Rosak 

 


Salam, arini den nak cerita kisah motor rosak yang baru berlaku semalam. Malam tu acik kua minum ngan kawan2 kat warung Wakdin. Lepas abis2 lepak dan bersembang, acik pun pulang la. Tiba-tiba moto acik osak pulak. start2 cmau idup. apo laei den tolak la sampai ke rumah. Esoknya acik kona balik melaka. Bila start moto idup lak. cantekkk..

acik pun toruskan perjalanan den yang mengambil maso 2jam setengah biasanya. Tgh dalam perjalanan moto osak laei. acik pun terus bawak moto ke bengkel berdekatan. tukar plug moto. Lepas tu ok dah selama 8 minit sahaja. lopaih tu semput ag..acik teruskan perjalanan walaupun semput. Dah hampir stgh jam perjalanan acik rasa nak patah balik nak g bengkel moto tadi. acik pun patah la balik. kira2 hampir 20 pit stop acik kena berenti untuk sejukkan enjen. kiranya kena rider moto, pastu berenti, rider moto pastu berenti. huh.. acik sabor je. sebab ini mungkin dugaan Allah berikan.

Sejam kemudian acik sampai kat bengkel moto tadi. pomen cek punya cek rupanya suis minyak tutup. Acik ingatkkan kaburetor bocor ke, kuil api tak sapport ke.huhu.Ini semua angkara Cok DIN(bukan  nama sebenar) sebab dio la yg tukarkan nafas enjin moto acik dari nafas K&N kepada keratan botol minyak. sebab keratan botol tu menolak suis minyak kat kaburetor dari buka kepada tutup secara perlahan-lahan apabila terkena goncangan atau goyangan moto. acik mana la nak pasan minyak tutup sebab dilindungi oleh keratan botol tu. Lepas tu acik teruskan perjalanan acik ke Melaka dengan selamat Alhamdulillah.
Bila acik kenangkan balik acik terus tersenyum dengan sinisnya. hehe.

0 comments:

Catat Ulasan

Comment Jom