Photoshop Designer

5 Julai 2012

Curi Besi

Curi Besi


Assalamualaikum dan Salam sejahtera kepada semua pembaca. Isu curi besi ni biasa berlaku kat kawasan kampung je. Tambah lak kepada yang bergelar pengangur. hehe...ni nak cerita ade sorang mamat ni memang seketul-seketul kuarkan besi dari kilang. Lepas tu ade satu masa tu dia g curik lagi. Last2 kantoi sebab kilang dahpasang CCTV. kena la berenti mamat u.

Ni cerita kedua. Sorang mamat ni, asal balik kerja mesti kuarkan besi, tembaga, atau aluminium dari kilang melalui kereta sorong. sorok2 dalam kereta sorong. Kemudian ade aritu dia tarik tembaga dari barang kilang dengan selamba jer. lepasu ade org lain perasan. Memang kena jerut kat leher. dan di berhentikan kerja.

Cerita terakhir. sorang mamat ni bukan curi besi. tapi curik mesin bengkel kilang. Kene berenti terus. Lama dah mamat tu bekerja, tapi mungkin keadaan terdesak...kesian la kat anak bini dia...

Semua cerita di atas betul2 dan benar2 berlaku. Oleh itu, dinasihatkan dari berhenti dari mencuri besialuminium atau tembaga, atau apa saja dari tempat anda bekerja kecuali mendapat kebenaran...;)
seee arr...

10 ulasan:

  1. besi tingkap rumah yang lama terbiar pun orang rembat gak uuhuu

    BalasPadam
  2. alah kat tempat sya penutup longkang pun kena curi

    BalasPadam
  3. smpaikan besi kerawang kat pagar pown kena curik...

    BalasPadam
  4. Salam.

    Takut kalau ada orang bawak lori kata nak cari besi buruk. Suka ugut-ugut dan pakai angkut je apa dia jumpa. Kadang zink lama, basikal buruk semua dia nak angkut.

    BalasPadam
  5. kat kampun deno xde org curi besi tapi yang nak beli besi ramai... selalu je lori dtg umah nak beli besi.... :)

    BalasPadam

Comment Jom