3 Mac 2012

Ben Ashaari Tanya, Kalaulah Aku Dapat Ultrabook tu..

Ben Ashaari Tanya, Kalaulah Aku Dapat Ultrabook tu.. 



Salam sejahtera kepada pembaca yang turut sertai segment sebegini. Persoalannya kalaula acik dapat Ultrabook tu, apa yang acik akan buat? Sememangnya dan tidak dinafikan lagi Ultrabook yang dilengkapi dengan processor i7. Yang mana mempercepatkan kerja. Kalau dalam bidang acik, processor Ultrabook dapat membantu mempercepatkan process rendering video. Mengikut pengalaman acik. Pernah membuat satu video menggunakan HD Sony Video Camera. Length video dalam 15 minit.

Tapi nak render output video mengambil masa 3 jam. Lepas tu ada la member bawak Ultrabook. Render 15 minit je beb. Memang best. Kalau dh render 15 minit, mesti la render 3D animation yang memakan masa seharian akan di kurangkan. Memang best kalau buat sesuatu project animation, video editor, dll. Kayo pakcik..Sekian, Wassalam. Thanks for reading ;)


ULTRABOOK takde CD DRIVE … korang rasa perlu tak CD DRIVE tu pada ULTRABOOK ?
Apa ada hal setakat cd drive tu. tak penting sangat pun. Banyak lagi boleh di gunakan seperti USB Flash Drive. Ataupun External CD Drive ;p

http://www.benashaari.com/2012/03/segmen-kalaulah-aku-dapat-ultrabook-tu.html

9 ulasan:

  1. beza banyak tu.. guna ultrabook render 15 minit je?

    BalasPadam
  2. cik lynn mmg out skit bab2 IT ni...hehe

    BalasPadam
  3. hye ,, ika dri blog abg BEN ,, singgah & follow sini .... :)

    BalasPadam
  4. hi dari segmen yg sama.
    jemput singgah blog pka ye.

    http://pkaemerald.blogspot.com/2012/03/ben-ashaari-tanya-aku-kalaulah-aku.html

    terima kasih :)

    BalasPadam
  5. ultrabook... best tuh kalau dapat..!

    BalasPadam
  6. singgah intai² kawan satu segmen. ;)

    farizafairuz.blogspot.com/2012/03/ben-ashaari-tanya-aku-kalaulah-aku.html

    BalasPadam
  7. Wahhh...best la kalau dpt kn. Tiap2 hari nak buka lappy kalo cmni. hehe. Nak sama dgn brader ben la cegini. =)

    Pelangianoy.blogspot.com

    BalasPadam

Comment Jom