13 April 2011

BEN ASHAARI BICARA KASIH AYAH

.


Kenangan pahit bila ak dan adik aku menolong abah aku ke ladang kelapa sawit. abah aku mengait kelapa sawit ketika itu. tapi kaki abah ku penah terkena bilah sabit. semasa abahku mengait kelapa sawit galah setinggi pokok kelapa sawit tu jatuh dan hampir mengena adikku. itulah peristiwa yang xdapat aku lupakan.

Ingatlah susah dan keperitan hidup ayah kita untuk menanggung kita.
cara yang terbaik untuk mendidik anak-anak pada masa sekarang ialah kukuhkan akidah mereka dengan mengajar akhlak islamiyah.

12 ulasan:

  1. salam, saya dah baca entry awak, dari segmen abg ben ^__^

    BalasPadam
  2. ye, ingt lah jasa dan pengorbanan ayah kita..
    =)

    BalasPadam
  3. kite kene ingt jasa ayah kite..

    singgah lah blog dekcik..
    bce ngah penuh hayati..
    http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/04/ben-ashaari-bicara-kasih-ayah.html

    BalasPadam
  4. salam...

    ayah segalanya buat kita...tiada duanyer...

    BalasPadam
  5. pengorbanan mereka membesarkan kita. besarnya jasa mereka

    BalasPadam
  6. mmg kan abah x pernah cakap sakit walaupun dia sakit sesakitnya...

    BalasPadam
  7. singgah baca entri tentang ayah!

    begitulah pengorbanan seorg ayah..

    BalasPadam
  8. btol2~ jasa ayah kena ingat...saya syg abah saya~ ^^~

    BalasPadam
  9. bila baca pasal ayah2 ni.. rasa sedih la pulak..

    BalasPadam
  10. pengorbanan ayah ni kdg2 kte tak nampak...bila dah tak da baru perasan..kan?

    BalasPadam

Comment Jom