Photoshop Designer

8 Ogos 2011

Ragam Puasa: Kena Mercun

Ragam Puasa: Kena Mercun 

 

Salam, pada suatu hari pada tahun linkungan 1998, acik dengan kawan acik bernama lan dan paprik (bukan nama sebenar) pergi ke belakang rumah lan. Hajat hati kalau tak silap acik nak menyauk ikan kot. Kebetulan masa tu bulan puasa. bukan main meriah lagi orang kampung main mercun. Kejap sini bunyi dummmm!!, kejap sane bunyi dummm!!..Lepas sampai je kat lokasi paya belakang umah, si paprik pun mengeluarkan mercun TNT yang berharga dalam duit hinggit sebutir. Dia menjerit, "tepi2 aku nak bakar mercun". Lantas dia kuarkan petik api dan mencucuh mercun yang dibawanya.

Malangnya mercun yang di cucuh tak meletup, masuk angin kot. Paprik pun mengoyak kelongsong mercun itu dengan lahapnya. "Wah banyaknya belerang dalam kelongsong mercun ni" kata beliau. Lalu paprik membakar belerang mercun itu. "Arghhhhhh" dia menjerit kerana belerang mudah sambar api, sehingga tangan beliau menjadi bewarna merah padam. Paprik terus menangis meraung-raung kesakitan dan balik rumah. Dia  berserah, hari raya terpaksa pakai bandit tangan ;p...

nak kongsi cerita? emel apis_v2@yahoo.com 

6 ulasan:

  1. tringat dulu penah hanta anak jiran terbakar jari sbb main mercun, uiii ngeri

    BalasPadam
  2. @Ardini Humaira

    itula, mercun kan bahaya. kalau bunga api leh dimaafkan lagi ;p

    BalasPadam
  3. err sy suka main mercun bola. ganas je bunyi nye. hehe

    BalasPadam
  4. tulaaaaaaaa... lain kali jangan mengoyak kelongsong dengan lahapnya tahu! (^>^)

    BalasPadam
  5. @Lieyda

    jgn bg adik yg msh kecik men lak ;p

    BalasPadam

Comment Jom