21 April 2011

6 Teknik Menulis Blog

6 Teknik Menulis Blog


Salah satu kepentingan blog anda merupakan kandungan blog anda yang menarik. Jadi ada beberapa tips yang penting dalam menulis kandungan blog anda.

1. Menulis kandungan yang bermakna dan menarik. Ia dapat menarik minat kepada pembaca blog anda untuk melihat kembali posting anda yang seterusnya.

2. Membuat topik yang konsisten dan memenuhi kehendak pembaca blog anda supaya mereka mengikuti anda dari semasa ke semasa.

3. Seterusnya, Jujur dalam setiap posting anda. Jangan menipu pembaca blog anda. Ini boleh mengakibatkan ketidakselesaan pembaca untuk mengunjungi blog anda.

4. Kemudian, kongsi kandungan blog anda dengan blogger yang lain seperti share link. Ia juga dapat meluaskan lagi hubungan anda dengan rangkaian rakan-rakan blog yang lain.

5. Letakkan image di setiap kandungan blog anda. Ia dapat menarik pembaca blog anda untuk membaca dengan lebih lanjut. Dan juga pastikan gambar relevan dengan kandungan blog anda dan letakkan gambar milik anda sendiri atau bukan gambar copyright

6. Akhir sekali, pastikan anda menulis kandungan blog yang memberi keselesaan kepada pembaca. Contohnya membuat perenggan yang pendek ataupun membuat list (bullet;number)

5 ulasan:

  1. comel la burung biru yg terbang2 kat blog apis ni... heheheheheee...

    BalasPadam
  2. Of course, you may ought to pay an increased interest rate than in case
    you had stellar credit http://helpn.us/6lhh did you already know that
    no cosigner personal loans bad credit loans apply online.

    BalasPadam

Comment Jom