Photoshop Designer

21 Februari 2012

Kenapa Member Selalu Pinjam Motor?

Kenapa Member Selalu Pinjam Motor?


Salam sejahtera , semoga pembaca setia blog sihat sejahtera ;)
Penah dak korang mengalami situasi dimana member serumah korang hendak meminjam moto anda? Kalau penah, apa alasan member korang untuk merider moto korang? Sebab nak bawak awek ker? sebab nak g tapau nasik lemak kedai mak temah ke? sebab nak menjimatkan minyak moto diorang ke? Eceh macam2 lagi la sebabnya.  



Macam biasala, kalau pinjam moto member mesti kena isi kan minyak moto sampai full, atau menjaga moto diorang agar lecak tak melekat kat rim moto. Tak salah tolong member bagi pinjam moto. Dapat pahala. Ada la satu kisah ni, member acik pinjam moto member. Perkara ni berlaku pada waktu malam yang hening dan dingin. Sebab nak jumpa member dia. Tiba-tiba berlaku perkara yang tidak di ingini iaitu member acik terjatuh dalam gaung lubang sampah kerana tak nampak. Nasib baikkla dia tak cedera parah, senget skit tulang bahu. Moto pon patah tengkuk. Jadi sebagai peminjam, maka kena la ganti rugi atas kerosakkan motosikal itu. Apa-apa pun berhati-hatila semasa membawa moto, kereta, lori, bas, ataupun beca. 



Ada lagi, kalau nak g rider ke mane2 tempat. jangan lupa tengok minyak moto kalau meter moto rosak, Kalau bawak pembonceng jangan duk tarik pickup sangat, takut pembonceng tertinggal kat belakang. Tayar kalau kempis kena pam. Tak pasal2 pancit tengah jalan nanti. Brek moto pon kena pastikan berkesan. Jangan guna brek kaki (seret selipar kat tayar). Sekian wassalam ;D

6 ulasan:

  1. saya ni agak kedekut sikit...bagi pinjam pada kawan2 yg boleh dipercayai sahaja!!..

    BalasPadam
  2. kat uma kite ade sorang 2 pinjam moto kawan punye kawan.. bawak turun bukit tgk2 moto 2 xd brek..brek dh kena curi..moto tu hancur gak lah... langgar keta orang yang ade dlm uma.. moto dye moto apirllia =)

    BalasPadam
  3. hihi..siyes acik tak suka bg pnjm moto kat org kecuali kwn baik acik sbb acik jenis y mmg syg giler2 kat herta mende y abah mak bg..bkn takat moto ja, leptop pun acik ta suka bg pnjm..bkn kedekut tp pengalaman bg pnjm camera kat kwn tp dia x jaga dengan baik. jth dan bateri d tukar bateri lama..truih la ni camera 2 taley guna..sedey wooo..abah acik y beli..

    BalasPadam
  4. Hahaha....btl btl....ada yg xbrp nk knal pown,suka suki jew nk pnjam moto kitew....dh lew xde lesen...naseb baek dia tu kwan kpd kwan kitew...kasi gak lew....tp xreti jga hrta bnda org....len thn xksi lg dah lew...

    BalasPadam

Comment Jom