Photoshop Designer

28 Februari 2012

Main Pondok-Pondok

Main Pondok-Pondok 



Salam sejahtera, saje mengimbas kembali kenangan silam bermain pondok-pondok masa kecik-kecik dulu. Aktiviti petang hari, kadang2 tengah ari pon boleh jadi. Nak kata men pondok2 mesti ada sorang jadi mak, sorang jadi ayah.yang lain jadi anak2. hehe. Tak kira la laki pon boleh jadi mak. Pastu amik bunga2 wat hiasan pondok2, ada yang lebih buat bahan masakan. Bila nak makan tu, makan olok-olok je. jangan di telan lak bunga kertas tu. 




Selain dapat memupuk silaturrahim antara jiran sebelah, men pondok2 juga dapat memberi gambaran zaman perkahwinan kelak. haha. Apa yang penting, tiap2 korang mesti ada pengalaman pondok2 tersendiri. Jangan sampai gaduh2 lak berebutkan nak jadi mak atau ayah(abang besar). Ada pengalaman boleh sertakan kat komen dibawah untuk rujukan ;p. Sekian, wassalam :) 

 


6 ulasan:

  1. hahaha..
    x men sgt ni..
    sbb malu nye pasal..
    hakhak..

    BalasPadam
  2. men men...selalu jd anak jew...hehehe...tiap2 hjung minggu, sebab hr biasa ada yang sekolah sesi petang, ada yang sekolah sesi pagi..hehehe....ada satu pondok tuh, memang jadik port kitorg...

    BalasPadam
  3. Tak lupa jugak buat pondok kat pokok, siap buat sendiri pondok dan rumah atas pokok. Lepas tu tambah dengan duit guna pokok duit2 yang ada kat pokok kelapa. Kalau dapat guna api betul, fuh, tanah pun boleh jadi nasi. Memang bau tanah dimasak pergh..boleh pengsan 3 hari 3 malam.

    BalasPadam
  4. Dulu game favourite masa kecil-kecil. Konon nak tunjuk keterroran memasaklah tu. Padahal tumbuk bunga je. Ppui. Tak pun beli makanan, pakai daun. Hehehe.

    BalasPadam
  5. Dulu game favourite masa kecil-kecil. Konon nak tunjuk keterroran memasaklah tu. Padahal tumbuk bunga je. Ppui. Tak pun beli makanan, pakai daun. Hehehe.

    BalasPadam
  6. menarik jugak pengalaman korg ;p

    BalasPadam

Comment Jom