30 Jun 2011

Jejak Badau

Jejak Badau 



Salam sejahtera. Aku, adik aku serta 2 member aku yang lain bertekad nak g ladang berdekatan dengan hutan simpan. Perjalanan dalam 30 minit. Bawak katak 20 ekor. dua kali balingan terawal dah sangkut sekor bujuk sebab dia paling cepat pasang katak.. dah nak naik kat tebing dah. terlepas. hahaha . mau gak dekat sekilo tuh.

Lepastu member aku lak bawak naik curut...haha..haruan kecik je. pastu aku lak naikkan curut...menangkap memang tiptop-tiptop. tapi sume badau main kat lumut. dahla tempat kecik. anak haruan yang masih merah dalam 3 kumpulan..



Kemudian adela sekumpulan anak haruan lalu depan aku. hek eleh..aku baling katak terus sambar. dan aku terus sentap sampai ibu ruan tu terpelanting  kat darat..bleh la besarnya dalam 900 gram. adelagi, adik aku main kat paya cetek. ade haruan badau duk nyorok situ. dan adik aku berjaya naikkan...





Ade ke member aku yang baju hitam dalam gambar tu pasang katak. lepas tu tak tutup. memang melompat la katak tu kuar. 5 ekor hilang. biasala dia pon baru first time mengilat haruan. katak 20 ekor pon dah abis..hahah..start moto dan balikkkk...

0 comments:

Catat Ulasan

Comment Jom