Photoshop Designer

27 Jun 2011

Menyelinap Lokasi Truboi

Menyelinap Lokasi Truboi 

truboi
.
Salam sejahtera, 3 hari lepas aku, adik aku, dan jiran aku pergi meredah ladang kelapa sawit nun jauh di kawasan hutan. Masa perjalanan kira-kira 30 minit jugak. Dengan jalan pun tak elok. Kami semua turun awal pada pukul 2 petang. bawak katak sekali. lokasi pertama kami mengilat haruan di paya berdekatan dengan sungai. dapat la 5 ekor. tapi bukan tu aku nak cerita.

reba cantik

memang port truboi
Redah punya redah jumpa la lokasi truboi kami yang dulu. hampir setengah tahun tak jejaki lokasi tu. Lubuk memang nampak cantik, penuh dengan reba-reba kayu. Kena hati-hati kalau dah putus aje tali pancing. Air agak kelam. try punya try. da jugak truboi memagut keratan sawit. mula-mula kecik je. lama kelamaan makin banyak truboi besar telapak tangan. Asik nya memancing truboi sehingga sinar senja kelihatan.

belida

ni ikan patung, sebab pas dia makan dia senyap

ni ikan nyet-nyet. sori kalau kurang jelas

Aku tak kira lak truboi yang dapat. balik je terus. seram oo, dah dekat dengan tempat aku dengar pak belang mengaum......tamatt.....

4 ulasan:

  1. nak je ase g mancing... tp x der ksempatan lg... :(


    my etech9[dot]com @ Enchik Nine

    BalasPadam
  2. mancing-mancing gak.. keselamatan tu kena jaga.. jangan smpai terserempak ngn pak belang..

    BalasPadam
  3. Best cerita pasal memancing tempat terpencil ni... so saya teringat masa dulu kami meredah hutan dara, kami menyusur anak sungai terjumpa lubuk dimana kami memancing di situ tanpa menggunakan sebarang umpan hanya dgn mata kail kosong saja, berkilo ikan pelbagai jenis kami dapat... !!.

    BalasPadam
  4. Best cerita pasal memancing tempat terpencil ni... so saya teringat masa dulu kami meredah hutan dara, kami menyusur anak sungai terjumpa lubuk dimana kami memancing di situ tanpa menggunakan sebarang umpan hanya dgn mata kail kosong saja, berkilo ikan pelbagai jenis kami dapat... !!.

    BalasPadam

Comment Jom