Photoshop Designer

20 Jun 2011

Tips Menunggu Bas Lompat

Tips Menaiki Bas Lompat


1. Pastikan korang  tunggu bas di pondok bas bukan di pondok jaga.

2. Kalau naik bas lompat, Pastikan korang menahan kenderaan bertayar 4, jika korang degil nak 
    menahan kenderaan bertayar 3. maka kenderaan itu ialah beca

3. Selepas menaiki kenderaan. Kira tempat duduk kenderaan tersebut. Jika hanya ada 4 tempat duduk,
   kenderaan itu bukan lah bas, tapi teksi tunai

4. Apabila korang berjaya menahan bas, pastikan bas itu tidak  berwarna kuning kerana itu geng bas
   sekolah.

5. Semasa korang dah berjaya menaiki bas, pastikan korang dah sedia memakai deodarant. takut
   nanti korang kene berdiri dalam bas.

6. Bila korang xdapat tempat duduk. Sediakan seringgit dalam kocek. Jatuhkan seringgit tu kat tepi tempat
   duduk mangsa tanpa diketahui oleh mangsa. .Bila mangsa nak ambil seringititu. Korang cepat-cepat
   duduk kat tempat duduk mangsa. Lepas tu gelakkan mangsa kejadian.

7. Bila nak sampai ke destinasi korang. Tekan loceng dalam bas itu. Jika loceng rosak. Bunyikan handset
   anda dengan volume 5. Kalau korang xde anset. Bunyikan loceng menggunakan mulut korang sendiri
   macam ni Teeetttttt!!!!....

8. Sebelum turun bas. Pastikan korang menyebut " Hai " pada pemandu bas tersebut sebagai tanda terima
    kasih.

21 ulasan:

  1. ahaha...best~ lawak3...~ cakap hai eh b4 turun.?? orait~ nanti try buat..muahahhaaahaaha..
    wink3 >_<

    BalasPadam
  2. ptt la aku tk dpt bas..aku tunggu kat podok dusun durian...kih kih kih

    BalasPadam
  3. nice tips :D

    hurmm cam dah lama tak naik bas

    BalasPadam
  4. lawak kot. hehe.
    kalau nak naik GBS, kena tahan bas warna kuning la cmni. ekeke..=P

    BalasPadam
  5. hihi...nak turun br sebut hai ke?

    salam kenal dtg dr blog ben

    BalasPadam
  6. comelnye tips nie..hehe..nice blog :D

    BalasPadam
  7. ...tips carik sendiri. korg ade tips? emel kt aku ;p

    BalasPadam
  8. part yg jth duit singgit tu agk pyh ckit nk follow..haha

    BalasPadam
  9. haha xley bla btol tips2 nye
    =D

    BalasPadam
  10. huhu...tips yg btul2 lawak... anda di review oleh abg ben.. :)

    BalasPadam
  11. benci tip no 5, hhahhaaa
    sbb pe? cth mcm dlm ktm yg mcm sardin gituu.

    BalasPadam
  12. hahaha...lawak-lawak...ala..apa pasal dapat tips nie tym dh xnek bus,,arghh

    *nice entry..salam singgah

    BalasPadam
  13. datang dari blog bro Bennnn :)

    BalasPadam
  14. hahah kenapa kene sebut hai bukan thanks? hehehhe

    BalasPadam
  15. keh3..baek punye tips wooo..haha

    BalasPadam
  16. dah lama tak naik bas cenggini.. hikhikhik..

    BalasPadam

Comment Jom