Photoshop Designer

15 Jun 2011

Memancing Udang Galah

Memancing Udang Galah



Salam sejahtera? Penah dak korang memancing udang? J0m kongsi pengalaman mancing udang kat sini. Aku pun baru 3x mancing udang. Semuanya ikot abg2 aku yang kaki pancing. Modal nak g mancing udang tak bnyk mana pun. sewa bot 45 ringgit dengan enjin. Lepas tu umpan cacing. Ikan ubi selalu la kacau umpan ms mancing udang....

Masa aku first time mancing udang. Aku sentap je joran masa udang makan. Pastu abg aku tegur supaya jangan sentap. Karau perlahan-lahan je. Haha...memang santai mancing udang. Tapi kebanyakan aku mancing dapat udang rimau je. Udang galah berjaya dinaikan dua tiga ekor je...

Memancing udang ni kena berhati-hati jugak. Tempat nak parking bot pun kene tengok-tengok gak. Maklumlah air yang tenang jangan disangka tiada buaya...banyak lagi kisah pasal mancing udang ni. Kita sambung lain kali ye. See ar

22 ulasan:

  1. As Salam. MMD pun suka memancing udang, tapi pergi mancing kat kolam berbayar je. siap bawak anak2 dan santai2 hujung minggu. hasil tangkapan terus di bawa ke kedai dan upah masak tomyam...yummmyyy and fresh la. tapi sejak mengandung anak ke 3, terus berhenti dari acara ni hinggalah ke hari ni. my beloved hubby still ada acara memancing, pantang kwn2 ajak..terus jawab OK dan bawak joran bagai...

    BalasPadam
  2. Salam Apis...

    Wah!~ Udang galah tu.... Sedap2!~ (^_____^)V

    BalasPadam
  3. @AHDIYAH
    Wassalam.mancing k0lam pun dpt menjamin keselamatan;)

    BalasPadam
  4. @SiS NaD

    Wslm.Udang masak pedas.meleleh ;)

    BalasPadam
  5. bile mak masak pedas udang galah mmg best giler ahhhh....hihhihihihi...

    BalasPadam
  6. ala... saya tak makan udang... sob..sob..

    BalasPadam
  7. apa di jawa ada udang itu?

    BalasPadam

Comment Jom