Photoshop Designer

26 Jun 2011

Mengilat Haruan Aktiviti Harian Yang Tidak Membosankan

Mengilat Haruan Aktiviti Harian Yang Tidak Membosankan 


Salam sejahtera, best ke mengilat haruan ni? nak tau ker macamane nak mengilat? perkakas nak mengilat? lokasi nak mengilat?

Perkakas nak mengilat haruan:
  • joran
  • mesin joran
  • pakai mancing bodo pun leh juga
  • mata kail saiz 3, 30 sen sebentuk
  • kili besor punya RM 5.30 satu pek
  • tali benang untuk mengurangkan risiko putus
  • katak hidup
Cara nak masukan katak dalam mata kail:
  • ambik katak idup tu, beli je kat kedai pancing 40 sen seekor
  • jentik kepala katak bagi pitam
  • masukan bawah kili bawah mulut katak sehingga tembus ke kepalanya
  • masukan mata kail kat kili.
  • tutup kili dan masukan mata kail di belakang katak, nyorokkan mata di bawah kulit katak
Lokasi nak mengilat:
  • mestila dekat paya, bukan kat laut
  • tengok gambar paya di bawah
Cara nak mengilat haruan:
baling umpan kat mane2 tempat. lepastu karau mesin joran perlahan/laju. Macamane nak tau dapat ke dak? bila joran korang ditarik dan kua buih di permukaan paya tu. sentap la ape lagi...

cuba teka bape kilo?

lokasi haruan

cuba teka bape ekor haruan dalam jud ni?

ni plak bape kilo?

ni bukan haruan
jom tengok related post di bawah

1 ulasan:

Comment Jom