5 Julai 2011

Gejala Melepak Di Kalangan Remaja

Gejala Melepak Di Kalangan Remaja



Salam sejahtera, pada masa sekarang budaya atau gejala melepak ni semakin menular di kalangan remaja. Ada remaja berpendapat melepak hanyalah untuk isi masa lapang sambil bersembang dengan kawan-kawan. Melepak ni tak menimbulkan isu negatif kepada remaja sekarang asalkan tidak di selitkan kan dengan dadah, ganja, judi, syabu dan sebagainya. 

Macam-macam lokasi melepak ni. ade yang tepi jalan, kedai makan, belakang rumah, depan rumah, kat ladang, dusun dan lain-lain lagi. Punca gejala melepak ni mengikut pendapat sesetengah orang berpunca dari kurangnya kawalan, pengawasan dan perhatian ibu bapa terhadap anak-anak mereka, pengaruh rakan, dll.

Kesan dari budaya lepak? mestila ade yang positif dan negatif..Korang pon dapat gambarkan mcmane kesannya kan? Langkah-langkah mengelakkan budaya melepak? pandai2 a sendiri.

pada pendapat korang bagus ke tak melepak ni ? contohnya ptg2 melepak ngan kawan2

4 ulasan:

  1. melepak ada baik dan buruknya...baiknya, jika masa melepak tue mereka buat aktiviti yang berfaedah...yang tak baiknya, jika masa mereka dihabiskan untuk melepak smapai terabai pelajaran dan kerja..

    BalasPadam
  2. @Terbang Bersamaku

    sokong..tak semestinyer melepak xbek ye dak?

    BalasPadam
  3. suka jugak nak melepak..hehe:)
    jom reramai lepak.apis jom!!!:P

    BalasPadam

Comment Jom