Photoshop Designer

29 Julai 2011

Kait Sawit | Ada Berani?

Kait Sawit | Ada Berani? 


Salam sejahtera, semoga korang sihat sentiasa. Memandangkan acik ni anak Felda kata ko, mestila acik penah mengait sawit ni. tapi tak la sehebat mane pun. Setakat pegang galah 10 kaki boleh tahan lagi. kalau pokok tinggi nun dan galah 15 kaki. acik surrender la..

Jenuhla melangut tengok dahan pokok kelapa sawit atau tangkai buah kelapa sawit kalau pokok tinggi. Bilah galah mesti tajam, kalo dak sekali kait, galah pun jatuh..Bab2 kait sawit ni, serah je kat mat indon. kuat2 belaka. Bayangla sehari leh jatuhkan 3-5 tan sawit (100-300 tandan sawit). Tak taw la pil kuat apa mat indon pakai. badan haloi je. hehe

Engkorang kalo nak rasa mcmane nak kait sawit datangla kat Felda aku wat praktikal ;)

jepun sebagai pengutip buah relai sahaja. 

jangan curik sawit orang sudah.


 

4 ulasan:

Comment Jom