30 Mac 2011

Cerita Pasal Mustakim (Episod 1)

Cerita Pasal Mustakim (Episod 1)

Salam. Mustakim berumur 35 tahun. Sekarang dia bekerja sebagai pemotong rumput di sekolah tadika bernas. dan menginap di rumah sewa Pak Seman. Mustakim seorang yang kuat berusaha dan bekerja kerana mangidamkan untuk membeli kereta kancil. Hidup Mustakim sebatang kara sahaja. sehari gajinya xmenentu. kadang-kadang sehari dapat seringgit setengah je.Ngam2 nak beli nasik lemak kedai Mak Lang.

Mustakim masih lagi tidak berkahwin kerana kekasih nya dulu di rampas oleh Pak Seman. Sebab Pak Seman orang kaya. ada helikopter. Mustakim cuma ada mesin rumput. xbleh terbang macam helikopter. Mustakim sedih dengan nasib beliau. Penah sekali Mustakim nak pinjam duit kat GuruBesar sekolah tadika bernas untuk beli kereta. Tapi GuruBesar hanya bagi 80sen sahaja kat Mustakim.

Mustakim ada bela seekor kambing bernama Habibah yang di letakkan dalam sangkar. tapi kambing tu tak beranak pun sebab ade sekor je. Kadang-kadang, Habibah yang tolong Mustakim mesin rumput di padang sekolah tadika bernas....bersambung>>

7 ulasan:

Comment Jom