Photoshop Designer

30 Mac 2011

Cerita Pasal Mustakim (Episod 2)

Cerita Pasal Mustakim (Episod 1)

Pada hari sabtu, Mustakim cuti sebab sekolah tadika pun cuti. Mustakim xtau nak buat apa. Pada pagi itu, dia pon pegila melepaskan kambing nya dalam sangkar. Mustakim terasa lapar dan ingin pergi bersarapan. Selepas mandi kat telaga Pak Seman. Mustakim pon merancang nak beli sarapan. Mustakim pon pergi ke kedai Mak Lang menaiki kambing beliau. Selepas perjalanan 3 kilometer kambing Mustakim bernama Habibah kepenatan membawa Mustakim. Kebetulan mereka ade depan 7e. Habibah suh Mustakim beli RedBull.

Pas Habibah minum RedBull barula mereka meneruskan perjalanan. Tiba-tiba mereka selisih dengan Pak Seman  yang menaiki helikopter kat tol seremban. Pak Seman bersama Makcik Robeah. Mereka cakap nak pergi mandi air terjun. Mustakim nak tumpang Pak Seman pergi kedai Mak Lang. Tapi Pak Seman wat tak tau je sebab Mustakim xbayar lagi sewa  rumah. Sebelum beredar, Pak Seman bagi cucur nangka dengan sebiji rambutan pada Mustakim akibat keprihatinan Pak Seman.

Pada Kilometer ke 9, Habibah mula penat kembali. Akhirnya Mustakim terpaksa mendukung Habibah plak.
Lagi 1 kilometer mereka nak sampai ke Kedai Mak Lang. Habibah tertidur akibat kepenatan. Sampai je Mustakim kat kedai Mak Lang, dia terus membeli nasik lemak sebungkus..dan mentekedarah. Habibah plak hanya minum air kosong je. Disebabkan Mak Lang kesian dengan Habibah. Mak Lang pon bagi sambal nasik lemak lebih kat Habibah. ..pas makan mereka pon pulang...bersambung>>



Cerita Pasal Mustakim (Episod 1)

9 ulasan:

  1. ko lupe 1 baris ayat lagi iaitu '' pak seman lupa nak bayar tol itu'' hahahahaa lucu giler la

    BalasPadam
  2. baik nye mak lang ^_^
    tapi nape kedai maklang jauh sgt? :)

    BalasPadam
  3. Hahaha.. Sian habibah.. Apa la dosa dia sampai jadi mangsa si mustakim tu.. Hehe..

    BalasPadam
  4. dem..bersambung lg..haha....

    BalasPadam
  5. pesal habibah tu macam anjing yang lepak kat simpang umah aku jek..
    yang nak kokang kaki ko aritu..

    BalasPadam
  6. MaK laNG BaGi SaMBaL LeBeY KaT HaBiBaH??? CiaN HaBiBaH, KNe HaBiSKaN SaMBaL Tu... (^_____^)V

    BalasPadam
  7. dah macam karangan upsr. kehkeh

    BalasPadam
  8. makin best la crite ni.. crita la pulak habibah g dating.. nak tahu gak habibah nya BF sape... huhu...

    BalasPadam

Comment Jom